- Montér kundeklubb
- Ofte stilte spørsmål
Ofte stilte spørsmål
Her har vi samlet og besvart ofte stilte spørsmål om Montér kundeklubb. På den måten håper vi å hjelpe deg med å få mest mulig ut av medlemskapet ditt. Enten du lurer på fordeler, medlemskriterier, eller hvordan du kan benytte deg av eksklusive tilbud, finner du svarene her.
Hvorfor skal jeg bli medlem i Montér kundeklubb?
Montér kundeklubb gir deg som medlem unike klubbtilbud, tips og inspirasjon til ulike bygge- og oppussingsprosjekter, samt invitasjoner til webinarer og kundekvelder. Som medlem i vår kundeklubb, tjener du bonus på alt du handler, som du kan bruke som betalingsmiddel på senere kjøp.
Hva er fordelene ved å være medlem i Montér kundeklubb?
Som medlem i Montér kundeklubb får du
- Bonus og bonusjekker. 2% på alt du handler!
- Ekstra bonus på utvalgte varer
- Klubbpriser. Egne lave priser på utvalgte kampanjeprodukter til dine byggeprosjekter
- Gratis hjemkjøring med kranbil når du handler byggevarer og trelast over kr 18.750
- Gratis lån av tilhenger. Alle medlemmer får låne tilhenger gratis
- Min-side med oversikt over dine kjøp og bonusopptjening
- Nyhetsbrev med relevante tilbud, tips og inspirasjon samt oversikt over din oppspart bonus
Hvordan melder jeg meg inn i Montér kundeklubb?
Du kan melde deg inn i Montér kundeklubb ved å registrere deg som kundeklubbmedlem i ett av våre byggevarehus via Vipps eller på monter.no. Ved innmelding må du registre deg med gyldig e-postadresse, postnummer og norsk mobilnummer (+47). En forutsetning for medlemskapet er at du samtykker til våre medlemsvilkår, personvernerklæring og e-postkommunikasjon. Ved innmelding får du en digital profil der du kan se hele ditt kundeforhold.
Hvorfor mottar jeg nyhetsbrev fra dere?
Som medlem av Montér kundeklubb mottar du nyhetsbrev 1-2 ganger per uke på e-post. Her får du relevant informasjon om tilbud, klubbtilbud, din opptjente bonus, dine gyldige bonussjekker samt tips og inspirasjon. Kommunikasjon på e-post er et bærende element i kundeklubbkonseptet. Med bakgrunn i det, er e-postsamtykke obligatorisk ved innmelding i kundeklubben.
Hvorfor mottar jeg SMS-er fra dere?
Dersom du har huket av for kommunikasjon via SMS, vil du motta viktig informasjon som er relevant for deg samt informasjon om utløpsdato på dine bonussjekker. Å motta SMS er frivillig og du kan endre ditt samtykke til SMS-kommunikasjon på monter.no/min-side.
Hvordan kan jeg melde meg av nyhetsbrev på e-post?
Ved innmelding i kundeklubben er samtykke til e-post obligatorisk, men du kan selv melde deg av nyhetsbrev ved å huke av nederst i nyhetsbrevet (opt-out) eller ved å endre ditt samtykke på monter.no/min-side. Ved avmelding vil du fremdeles motta e-post med informasjon om bonussaldo og gjeldene bonussjekker. Om du ønsker det, kan din avmelding reverseres. Dette gjør du selv på monter.no/min-side
Hvordan melder jeg meg ut av Montér kundeklubb?
Du kan når som helst melde deg ut av Montér kundeklubb fra Min-side. Når du melder deg ut, vil du ikke lenger motta tilbud eller annen markedsføring fra oss. Medlemskapet blir deaktivert og det vil dessverre ikke være mulig å gjenopprette medlemshistorikk dersom du ønsker å melde seg inn igjen på nytt.
NB! Når du avslutter medlemskapet, mister du alle opptjente poeng og bonussjekker som ikke er brukt.
Hva er bonus?
Hos Montér opptjener du som medlem av kundeklubben bonuspoeng på kjøp når du er identifisert med ditt mobilnummer. Husk derfor alltid å oppgi ditt mobilnummer slik at du får bonus på dine kjøp. Du tjener bonus både ved kjøp i fysiske byggevarehus og ved kjøp på monter.no. Bonussaldoen din blir oppdatert etter hvert kjøp. Om du betaler med faktura, blir bonusen beregnet etter at faktura er betalt.
Hvordan tjener man bonus?
Som medlem får du ett poeng for hver krone på sluttsummen av hver handel. Ved kampanjer kan du tjene ekstra bonuspoeng på sluttsummen av handelen eller på enkeltprodukter. Det vil fremgå av den aktuelle kampanjen hva som gir ekstra bonus. Du kan også opptjene bonuspoeng på annen aktivitet enn kjøp.
Hvordan beregnes bonus?
Når du handler for 1 krone, tjener du 1 bonuspoeng. Dette betyr at om du handler for kr 2500 og får 2% grunnbonus tjener du 2500 poeng. Dette tilsvarer en bonusjekk på kr 50.-
Nivå for bonuspoeng:
- 2500 poeng = 50 kr i bonussjekk
- 5000 poeng = 100 kr i bonussjekk
- 10 000 poeng = 200 kr i bonussjekk
- 15 000 poeng = 300 kr i bonussjekk
- 20 000 poeng = 400 kr i bonussjekk
- 25 000 poeng = 500 kr i bonussjekk
- 50 000 poeng = 1000 kr i bonussjekk
Hvor finner jeg en oversikt over min bonus?
På monter.no/min-side finner du oversikt over dine kjøp, oppspart bonus og gyldige bonussjekker. Med fast frekvens sendes det ut nyhetsbrev med informasjon om din oppsparte bonus. Før dine bonussjekker utløper mottar du melding på SMS, såfremt du har samtykket til SMS. Har du ikke samtykket kan du oppdatere dette på Min-side.
Hvordan kan jeg bruke bonuspoengene mine?
En bonussjekk kan benyttes som betalingsmiddel ved full- eller delbetaling ved kjøp i en av Montér Byggevarehus eller i nettbutikken monter.no. Bonussjekker gjelder også ved kjøp av varer til redusert pris. Bonussjekker er personlige.
I byggevarehus er bonussjekk tilgjengelig når du oppgir ditt mobilnummer i kassen ved betaling.
På monter.no er dine bonussjekker tilgjengelig i utsjekken når du er logget inn som medlem.
Du velger selv ved hvilken handel du ønsker å benytte en gyldig bonussjekk. Bonussjekken må anvendes i sin helhet. Eventuell restverdi på bonussjekken kan ikke spares og betales ikke ut i kontanter. Den delen av betalingen som gjøres med bonussjekk gir ikke grunnlag for nye bonuspoeng.
Når mottar jeg bonussjekker?
Bonussjekk er tilgjengelig 4 ganger per år basert på din opptjente bonus og har 4 måneders gyldighet fra utstedelse. Du får informasjon i nyhetsbrev per e-post om din oppdaterte bonussaldo og dine gyldige bonussjekker. Før dine bonussjekker utløper mottar du melding på SMS, såfremt du har samtykket til SMS. Har du ikke samtykket kan du oppdatere dette på Min-side.
Hva er «Min-side»?
Som innlogget på Min-side på monter.no har du tilgang til gjeldene medlemspriser, samt innsyn i dine personopplysninger, kjøpshistorikk (nett og byggevarehus), bonusopptjening, gyldige bonussjekker og samtykkene du har gitt. På Min-side kan du redigere samtykkene dine, endre foretrukket byggevarehus, eller melde deg ut av Montér kundeklubb.
Medlemsavtaler
Som medlem av både kundeklubb og medlemsorganisasjonene Huseierne, BBL eller Agrol er du berettiget til bonusopptjening i kundeklubb. Som medlem av en av disse medlemsorganisasjonene får du den rabattmatrisen som gir deg de beste rabattene basert på ditt medlemskap. Det er ikke mulig å benytte seg av flere rabattmatriser på ett kjøp.
Hvordan bruker dere mine data?
Dine personopplysninger behandles til enhver tid i henhold til vår personvernerklæring. Utover det bruker vi dine data til:
- Digital markedsføring
Vi benytter data om deg til å tilpasse vår digitale markedsføring. - Analyse av kundedata
For å kunne tilpasse kommunikasjon og være relevant for akkurat deg vil vi legge til grunn
dine interesser samt analyse av dine kjøp for å kunne gi deg målrettede kampanjer og
kommunikasjon. - Medlemsundersøkelse
For å sikre en god kundeklubb med et best mulig innhold i kundeklubben vil du som medlem
motta en spørreundersøkelse én gang per år. Spørreundersøkelsen sendes alle medlemmer.