- Kundeservice
- Ofte stilte spørsmål
Ofte stilte spørsmål
På denne siden har vi samlet de mest stilte spørsmålene fra våre kunder for å gjøre det enklere for deg å finne svarene du trenger. Uansett om du har spørsmål om våre produkter, tjenester, eller andre henvendelser, vil du finne nyttig og oppdatert informasjon her.
Nettbutikk
Hvordan bestiller jeg et produkt som ikke er i nettbutikken?
Dersom du ønsker å bestille et produkt som vi ikke har i nettbutikken, kan du kontakte ditt nærmeste byggevarehus som kan bestille inn produktet for deg. Du er velkommen til å kontakte Montér kundesenter og de vil bistå din henvendelse for bestilling av skaffevarer. Merk at enkelte varer er skaffevare og at frakt/leveringstid kan tilkomme.
Finnes nettbutikk-produktene også i alle Montér byggevarehus?
Mange av produktene du finner i nettbutikken er også tilgjengelig i våre byggevarehus. Ettersom de lokale byggevarehusene varierer i størrelse og lagerplass, vil det også være variasjoner i sortiment.
I nettbutikken kan du se lagerbeholdning per produkt. Dersom du er usikker på om ditt nærmeste Montér byggevarehus har produktet du trenger, anbefaler vi at du tar kontakt direkte med byggevarehuset.
Hvorfor finner jeg ikke produktet jeg leter etter i nettbutikken?
Det kan være flere årsaker til at et produkt ikke finnes i vår nettbutikk. Ofte skyldes det at varen er del av et lokalt sortiment. Vi kan fremskaffe de fleste varer som tilbys hos våre leverandører, så ta gjerne kontakt med kundeservice eller ditt nærmeste byggevarehus dersom du ønsker å holde av/bestille et produkt som du ikke finner i nettbutikken. Vi kan fremskaffe de fleste produkter som føres av våre leverandører.
Hvor finner jeg ordrene mine?
Dersom du er medlem av Montér kundeklubb og har handlet med bruk av kundenummer i ett av våre byggevarehus eller som innlogget bruker på monter.no, finner du ordrene dine på "Min side", under "Ordre".
Hvis du ikke logger inn, men fortsetter som gjest, vil du dessverre ikke finne dine ordre under ordreoversikten. Ta gjerne kontakt med Montér kundesenter dersom du ønsker en kopi av ordrebekreftelse. Vi kan dessverre ikke flytte ordre som er handlet via gjestebruker over til privat bruker etter fullført handel.
I ordreoversikten finner du datoen ordren ble satt, ordrenummer, status på ordren og totalpris. Vi vil minne om en estimert levering på din ordre, og at du vil opplyses om eventuelle forsinkelser som kan forekomme. Ved klikk på ordrenummeret finner du mer informasjon om betaling, byggevarehus og produktinformasjon.
Hvordan fjerner jeg produkter fra handlevognen?
I handlevognen får du oversikt over blant annet hvilke produkter som er valgt og hvor mange. Sammen med justering av antall produkter, har du anledning til å fjerne produkter. Trykk på det lille krysset eller minus tegnet, for å fjerne en vare du har i handlekurven.
Hvordan finner jeg informasjon om når et produkt er tilbake på lager?
På grunn av lagringsplass, er det ikke sikkert at alle produkter til enhver tid ligger på vårt sentrallager eller tas inn igjen i sortiment. Dersom det er opplyst at varen er bestillingsvare vil det si at produktet ikke er lagerført, men at vi kan bestille det inn hos våre leverandører.
Dersom varen ikke er på lager, anbefaler vi at du tar kontakt med ditt nærmeste byggevarehus, der kan de hjelpe deg med å få bestilt det inn.
Hvordan endrer jeg min kontaktinformasjon?
Du kan enkelt endre kontaktinformasjonen tilknyttet din bruker fra din profil. Her kan du også legge til og endre informasjon om dine medlemskap, samt se mer informasjon om dine tidligere kjøp.
Hvordan resetter jeg passordet mitt?
Du trenger ikke lenger passord for å logge inn på monter.no. Oppgi istedenfor telefonnummeret eller e-postadressen brukeren din er tilknyttet, og logg deg inn med engangskoden du får tilsendt. Du vil da få en 6-sifret kode som du bruker til å logge inn.
Jeg har handlet hos Montér tidligere. Hvorfor er jeg ikke registrert som bruker på monter.no?
Det kan være flere årsaker til at du ikke er registrert som bruker på monter.no. Eksempelvis at du sist handlet som gjest i nettbutikken, eller at du har et kundenummer hos Montér som ikke er registrert på monter.no. Dersom du ikke er logget inn på din bruker ved handel, vil du heller ikke kunne se dine ordre. Vi kan dessverre ikke endre fra gjestebruker til privatbruker etter handel. Påse at du er logget inn ved fullførelse av handelen.
Hvorfor må jeg velge byggevarehus inne på monter.no?
Montér har nærmere 140 byggevarehus rundt om i Norge. Det involverer blant annet at sortiment og pris* kan variere mellom de ulike byggevarehusene. For å se korrekt pris og lager, må du velge ditt ønskede byggevarehus.
*Det kan forekomme lokale tilbud som kun gjelder i et bestemt byggevarehus, ta kontakt med butikken direkte for mer informasjon. Prisene oppdateres kontinuerlig i nettbutikken, men de vil altså kunne variere mellom ulike byggevarehus.
Hvordan finner jeg ut om mitt lokale byggevarehus har produktet jeg er ute etter på lager?
På monter.no kan du enkelt se lagerbeholdning per produkt (forutsetter at produktet er tilgjengelig på nett). Når du klikker deg inn på det aktuelle produktet vil du få informasjon om pris og lagerstatus. Husk å velge riktig byggevarehus. Dersom det er opplyst at varen er bestillingsvare, betyr det at produktet ikke er lagerført, men at vi selvsagt kan bestille inn fra våre leverandører.
Noen av butikkene våre har kun ''salg i byggevarehuset'', se mer informasjon om byggevarehuset slik at du kan kontakte direkte per telefon/e-post ved spørsmål.
Dersom varen ikke er på lager ved ditt nærmeste byggevarehus, kan du se "På lager" på produktsiden.
Jeg har problemer med innloggingen i nettbutikken. Hva skal jeg gjøre?
Når du logger inn på monter.no, må du oppgi telefonnummer eller e-postadresse, samt tilsendt engangskode. Forsøk både telefonnummer og e-postadresse og undersøk gjerne spamfilteret i epostklienten din for å utelukke at koden har havnet der.
Ved opprettelse av profilen din, kan det tar et par minutter før du kan logge inn på din ny opprettet profil. Slett gjerne leserloggen og forsøk innlogging etter noen minutter.
Dersom du fremdeles ikke kommer inn, kan du kontakte vårt kundesenter.
Hva er Montérs personvernpolicy?
Tjenester
Hvordan kan jeg booke tilhenger til å frakte varene mine hjem fra Montér?
Hos Montér kan du som kunde, låne tilhenger gratis ved kjøp av byggevarer. Du kan booke tilhenger fra våre nettsider eller scanne QR-kode i byggevarehuset for å komme til bookingsystemet. Dersom du ikke får alternativ for tilhenger-utleie ved ditt nærmeste byggevarehus, ønsker vi likevel at du kontakter dem direkte, da de fleste av våre byggevarehus har utlån!
Jeg trenger hjelp av håndverker. Hvordan kan dere hjelpe meg å komme i kontakt med en?
Hvis du trenger hjelp til hele eller deler av prosjektet ditt, kan vi i Montér Byggeservice hjelpe deg! Vi har gode avtaler med dyktige, lokale håndverkere i ditt distrikt, og kan dermed sette deg i kontakt med rett person til jobben.
Jeg trenger hjelp med mitt neste byggeprosjekt. Hvordan kan Montér hjelpe meg?
Ved å oppsøke vår Byggeserviceavdeling kan du få hjelp med planlegging, valg av løsninger og gjennomføring av dine små og store prosjekter. Dersom du ikke ønsker å gjøre jobben selv, kan vi sette deg i kontakt med dyktige håndverkere i ditt nærområde.
Hvor lenge kan jeg låne tilhenger?
Du kan låne tilhenger gratis hos Montér inntil 3 timer som medlem av Montér kundeklubb, men ved behov for bruk over lengre tid kan du avtale nærmere med ditt byggevarehus. Bestill tilhenger her.
Hvor gjelder Ferdig Montert?
Ferdig Montert gjelder innen en kjøreavstand på inntil 30 km fra byggevarehus hvor tjenesten tilbys. For lengre avstand kan det tilkomme ekstra kostnader.
Dersom du søker opp ditt nærmeste byggevarehus på denne siden, vil du se hvorvidt byggevarehuset tilbyr Ferdig Montert.
Hva er Ferdig Montert?
Ferdig Montert er en tjeneste som gjør det enkelt og trygt for deg som kunde å få hele jobben gjort når du kjøper: ytterdør, balkongdør, vindu, gulv, varmepumpe eller energirådgivning hos oss. Vi samarbeider med lokale, profesjonelle håndverkere som utfører jobben for deg! Montér sørger for at monteringen blir profesjonelt gjennomført til avtalt tid og pris.
Ønsker du montering av ytterdør, balkongdør, gulv, varmepumpe eller vindu, gir vi deg en pakkepris på produkt og montering. Du tar kontakt med ditt lokale byggevarehus. Vi gjør avtale med en lokal håndverker og kontakter deg for avtale når oppdaget kan utføres.
Her kan du lese mer om tjenesten - og de ulike produktene vi leverer Ferdig Montert.
Hvordan betaler jeg for Ferdig Montert?
Ved bestilling av Ferdig Montert betales 50 % av totalsummen for oppdraget. Resten gjøres opp etter at jobben er utført. Vi anbefaler deg å opprette Montérkonto dersom du ønsker en enkel oversikt over kjøpet.
Hvordan kan jeg få hjelp til å beregne kostnaden ved mitt neste oppussingsprosjekt?
Vi hjelper deg å planlegge prosjektet, bistå deg med materialvalg og løsninger! Ved dette tilbyr vi tips og veiledning for gjennomføringen, samt estimerer hva prosjektet vil koste. Oppsøk Montér Byggeservice i ditt nærmeste byggevarehus, eller kundesenteret direkte på: kundesupport@monter.no
Hvordan fungerer prismatch på maling?
Vi i Montér jobber hver dag for å tilby våre kunder konkurransedyktige priser. Som Norges største byggevarekjede matcher vi prisen på maling, beis, trykkimpregnert terrassebord og vinduer! Dersom du tar med prisen på varen du ønsker til nærmeste byggevarehus, vil de matche prisen mot det konkurrentene har.
Les mer om prismatch og se våre til enhver tid oppdaterte vilkår.
Hvordan fungerer prismatch på trykkimpregnerte terrassebord?
Prismatchen for terrassebord gjelder for lagerførte trykkimpregnerte bord av klasse 1 og klasse 2. Du kan finne mer informasjon om prismatchen og se oppdaterte vilkår ved å følge denne lenken.
Hvordan fungerer 100% fornøyd-garantien på Opus-maling?
Du kan være helt sikker på at Opus-maling har like god, eller bedre kvalitet enn andre malingsmerker. Derfor gir vi deg 100% fornøyd-garanti på all Opus-maling når du handler hos Montér.
Er du ikke fornøyd med ditt kjøp av Opus-maling kan du bytte til en annen maling i samme prisklasse innen 10 dager.
Hva er Montér byggekonto?
Montér byggekonto gir deg inntil 50 dager gebyr- og rentefri betalingsutsettelse slik at du kan realisere dine prosjekter. Samtlige kjøp i løpet av 30 dager samles på én og samme faktura, slik at du har god oversikt over kostnadene i prosjektet ditt.
Merk at du må være minimum 18 år for å opprette Montérkonto.
Bestilling (priser, rabatter, betaling)
Hvordan betaler jeg med Montér byggekonto?
Ved opprettelse av Montérkonto får du utstedt et Visakort som kan brukes på samme måte som andre kredittkort - til kjøp og uttak i Norge og i utlandet.
Dersom du ønsker å betale med Montérkonto før du mottar kortet, kan du benytte kortnummeret. Les mer om Montérkonto.
Jeg har et spørsmål angående faktura, fakturakopi eller inkasso. Hvem kontakter jeg?
Ved spørsmål angående betaling, fakturaer, inkasso, fakturakopier med mer kan du sende en e-post til reskontro@optimera.no eller ta kontakt direkte med kundesenteret så hjelper vi deg selvsagt!
Hva er prisen på produktet?
Vi har mange produkter i vårt sortiment. Prisene varierer mellom ulike varer, og med mengden/antallet du trenger. I tillegg kan prisen endres gjennom lokale og nasjonale tilbud eller på grunn av prisjusteringer.
I vår nettbutikk kan du finne informasjon om blant annet priser og lagerstatus, forutsatt at du har valgt byggevarehus. Du kan også kontakte ditt nærmeste byggevarehus, som vil kunne gi deg informasjon om sitt sortiment og eventuelle lokale/nasjonale tilbudsvarer.
Hvorfor stemmer ikke prisen hos en annen sammenligningstjeneste med den jeg får i byggevarehus eller i nettbutikken?
Prisjakt og andre sammenligningstjenester tråler hele landet for priser, og oppgir det billigste tilbudet de finner - uavhengig av hvor i landet prisen hentes fra. Det betyr at prisen som vises hos Prisjakt kan være et lokalt tilbud i et annet byggevarehus enn det du har valgt.
NB: Sammenligningstjenester henter priser én gang per dag, mens prisene som vises på www.monter.no hentes fortløpende gjennom dagen. Det kan derfor enkelte ganger være avvik mellom de to sidene. Det er prisen som vises i vår nettbutikk som er gjeldende for bestillinger som gjøres.
Hvordan vises mine rabatterte priser i nettbutikken?
Ikke alle ekstraordinære priser vises på monter.no. Dersom du benytter Klikk & hent, kan du velge å bestille varene, men betale i kassen. Fremvis ditt medlemsbevis/ansattkort og identifikasjon når du henter og betaler varene i byggevarehuset, så vil rabatten trekkes fra i kassen.
Merk at flere kampanjerabatter og medlemsavtaler ikke kan benyttes samtidig (eksempelvis klubbmedlemspris og rabatt for medlemsskap i Huseierne). Du vil likevel alltid få beste pris.
Kan jeg betale med faktura hos Montér og på monter.no?
Ja, det kan du. I butikk forutsetter det at du har Montér byggekonto eller et kundeforhold med kredittavtale.
Det er nå også mulig å betale med faktura ved kjøp med en verdi over 200kr i nettbutikken på www.monter.no.
Hvordan kan jeg få hjelp til å beregne kostnaden ved mitt neste oppussingsprosjekt?
Vi hjelper deg å planlegge prosjektet, bistå deg med materialvalg og løsninger! Ved dette tilbyr vi tips og veiledning for gjennomføringen, samt estimerer hva prosjektet vil koste. Oppsøk Montér Byggeservice i ditt nærmeste byggevarehus, eller kundesenteret direkte på: kundesupport@monter.no
Hvordan kansellerer jeg ordren min?
Dersom du ønsker å kansellere din ordre, må du enten kontakte byggevarehuset du bestilte varene fra, eller sende oss en henvendelse på kundesupport@monter.no så hjelper vi deg.
Husk å fylle ut angrerettsskjema og vi vil kansellere ordren din innen rimelig tid.
Hvilke betalingsalternativer kan jeg velge mellom?
Når du handler hos Montér har du flere betalingsalternativer å velge mellom.
Ved besøk i ett av våre byggevarehus kan du betale med:
- Visa
- Mastercard/Eurocard
- Montérkonto
- Montér gavekort
- Vipps
Ved Klikk & hent på monter.no kan du velge om du ønsker å betale med Vipps, kort (Visa/Mastercard), delbetaling med Santander eller om du vil betale hele ordren med faktura fra Santander.
Hvorfor er det ikke samme pris i nettbutikk og i byggevarehus?
Normalt sett viser monter.no den prisen som gjelder i det byggevarehuset du har valgt. Enkelte ganger foreligger det egne tilbudspriser som kun gjelder på nett eller i byggevarehus, og prisene vil da kunne avvike. Ta likevel kontakt dersom du er usikker på prisen og leveringstiden på produktet du ønsker, så hjelper vi deg selvsagt.
Kan jeg slå sammen to ordre jeg nylig har bestilt, slik at de sendes/kan hentes samtidig?
Nei, det er dessverre ikke mulig å slå sammen to ordre i nettbutikken. Ta eventuelt kontakt med det aktuelle byggevarehuset, og oppgi informasjon om ordrene du ønsker skal komme/hentes samtidig så kan vi endre aktuelle ordre etter ønske.
Kan jeg bestille en ordre på monter.no og få fakturaen sendt til mitt firma / idrettslag / kommunale foretak?
Nei, det er dessverre ikke mulig å betale med faktura på monter.no (med mindre du har Montérkonto). Les mer om betaling på monter.no
Hvilke kjøpsbetingelser gjelder hos Montér?
Hva er Outlet?
Montér Outlet er et stort utvalg av produkter som selges med inntil 60% lavere pris ved bestilling på nett. Outlet gjelder utvalgte byggevarehus og begrenset lagerbeholdning.
Levering
Hva skjer hvis jeg glemmer/ikke henter varene mine?
Dersom du glemmer å hente varene dine, sender vi deg en ny SMS etter 1 dag. På grunn av plassmangel i byggevarehuset vil varene i ordren din legges tilbake i butikken etter 48 timer (dersom du ikke har betalt på nett) og 7 virkedager dersom du har betalt på nett. I sistnevnte tilfelle vil ordren bli kansellert og pengene tilbakeført dersom varene ikke hentes innen 7 virkedager.
Hvis du ikke har anledning til å hente varen du har holdt av, kan du kontakte det aktuelle byggevarehuset (der du holdt av varen), og avtale ny tid for henting.
Kan jeg bestille varer i nettbutikken og hente dem selv i et byggevarehus?
Ja, så klart du kan! Når du handler på monter.no kan du hente varene i det byggevarehuset som passer best for deg (velg ønsket byggevarehus før du setter ordren i bestilling). Merk at du må være logget inn for å finne tilbake til ordren din under ordrehistorikk!
Du får en ordrebekreftelse på e-post så snart du har gjennomført bestillingen din. Vi sender deg en SMS når varene er klare til henting (senest i løpet av neste virkedag (mandag - fredag) kl. 15:00). Du har deretter 48 timer på deg til å hente den (hvis du ikke har betalt på nett) og 7 virkedager dersom du har betalt på nett.
Henvend deg i kassen med ordrebekreftelsen (ordrenummer) og legitimasjon når du skal hente varene dine.
Hvorfor får jeg ikke bestilt varer til min hjemmeadresse?
Vi tilbyr hjemlevering til alle våre kunder i fastlands-Norge. Dersom du ikke får bestilt et produkt hjem skyldes det at varen kun selges i byggevarehus, er utgått eller at vi ikke leverer til postaadressen du oppgir.
Enkelte byggevarehus tilbyr kun salg i butikk og kan kontaktes direkte for avtale om henting.
Dersom du har funnet et produkt som ikke kan leveres hjem, kan du kontakte Montér kundesenter, eller ta direkte kontakt med ditt nærmeste byggevarehus, slik at vi kan innhente informasjon fra vår leverandør.
Hvor kan jeg spore ordren min?
Når du bestiller hjemlevering fra Montér kan du spore forsendelsen din via denne sporings-lenken: https://sporing.monter.no/
Her ser du oversikt over din bestilling og hvor den befinner seg. Lenken er også tilgjengelig på ordrebekreftelsen du mottok da du bestilte varene og i SMS-en vi sender deg når varene er plukket og klare for utkjøring. Merk at dersom du ikke er logget inn, men fortsatt som gjest, vil du ikke få opp ordren under ordrebekreftelsen din.
Dersom ordren din er levert til Post Nord kan du logge inn og spore ditt sendingsnummer der. Direkte link til Post Nord: Post Nord sporing
Du kan søke opp din ordre uavhengig av om den er bestilt på monter.no eller satt i bestilling av butikk. Legg inn ditt ordrenummer for å se hvor ordren befinner seg.
Hva koster hjemlevering?
Når du bestiller hjemlevering hos Montér avgjøres kostnaden av varene du bestiller, transportmiddelet som er valgt for å få varene levert hjem til deg, samt din postadresse. Prisen på levering, fremgår av oppsummeringen av din ordre i utsjekken i nettbutikken. Er du i tvil om bestillingen og fraktkostnadene, er du velkommen til å kontakte Montér kundesenter direkte for mer informasjon.
Hvem leverer varene til meg?
Hjemlevering utføres i samarbeid med PostNord, Schenker og lokale kranbiler. Alt etter hvor du holder til i landet.
Ved utkjøring med kranbi mottar du en SMS når varene lastes på bilen, med informasjon om at varene er på vei. Deretter kontakter sjåføren deg omkring 30 minutter før varene er hos deg.
Ved utkjøring med budbil er sjåføren hos PostNord ansvarlig for dialogen med deg. De kontakter deg ved utkjøring og kontakter deg så snart de nærmer seg din adresse.
Jeg har bestilt hjemlevering. Når blir varene levert?
Hjemlevering utføres i samarbeid med PostNord og Schenker, og varene blir vanligvis levert hjem til deg i løpet av 3-5 virkedager (unntak: bestillingsvarer/varer som ikke på lager.) Dersom varene leveres med budbil fra PostNord mottar du en SMS når varen er på vei, før levering og når varene lastes på bilen som er på vei ut til deg.
Dersom du får varene levert med kranbil får du tilsendt en SMS når ordren er på vei ut til deg.
Jeg er ikke hjemme på leveringstidspunktet. Hva gjør jeg?
Dersom du får varene levert fra PostNord går kommunikasjonen direkte med dem via SMS/telefon. I SMS-en som sendes ut før levering, får du oppgitt forventet leveringsdato. Du vil selv kunne endre leveringstidspunkt direkte på PostNord sine hjemmesider. Sjåføren vil kontakte deg ca 30. min før leveringstid.
Hvor tilbyr dere hjemlevering?
Vi tilbyr hjemlevering til alle våre kunder i fastlands-Norge, med unntak av enkelte postnummer. Les gjerne mer om hjemlevering.
Hvor mye må jeg handle for, for å få varene levert hjem?
Det er ingen nedre grense for når du kan få varene levert hjem fra Montér. Prisen for tjenesten avgjøres imidlertid av om varene må fraktes med kranbil eller budbil. Her kan du lese mer om Hjemlevering.
Hvordan kan jeg undersøke om en vare kan leveres hjem?
Gå inn på produktsiden til varen du ønsker å kjøpe, hvor du ser om varen er tilgjengelig for hjemlevering.
NB: Vi minner om at deleveringstiden som oppgis på produktkortet er en estimert leveringstid, men vær sikker på at du vil få en oppdatering fra oss dersom det er ytterligere forsinkelser på din ordre!
Bytte, retur og reklamasjon
Jeg angrer på et kjøp jeg gjorde på monter.no. Hvordan returnerer jeg varen?
Hvis du angrer på et kjøp kan du returnere varen til oss etter angrerettlovens bestemmelser. Angreretten gjelder i 14 dager etter at du hentet varen din hos oss og gjelder kun når du handler på monter.no.
Fyll ut returskjemaet, ta med deg dette og ordrebekreftelsen sammen med varene du ønsker å returnere i samme byggevarehus som du hentet varene dine, så registrerer vi returen i kassen og tar i mot varene du vil returnere.
Du er selv ansvarlig for å dekke eventuelle returkostnader. Du kan lese mer om reglene for angrerett i våre kjøpsbetingelser.
Hvorvidt kan jeg returnere et produkt som er åpnet eller brukt?
Du kan åpne og undersøke produktet før du angrer på kjøpet, men varen må likevel kunne leveres tilbake til Montér i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da du mottok den.
Du bør levere varen tilbake til Montér i originalemballasjen hvis dette er mulig. Du har rett til å benytte deg av angreretten på en vare du allerede har brukt, mot en verdireduksjon.
Merk: Det er dessverre ikke mulig å bytte eller returnere tilvirkningsvarer eller varer som ikke holder salgbar stand. Tilvirkningsvarer er varer laget spesielt til deg, som for eksempel ferdigblandet maling og kappet trelast eller spesialbestilt vinduer/dører. Er du i tvil? Undersøk gjerne med Montér kundesenter for mer informasjon.
Hvordan reklamerer jeg på et produkt?
Har du vært uheldig og mottatt en vare det er noe feil med, eller har en vare blitt ødelagt, kan du ta med varen og kvitteringen din til byggevarehuset du hentet varene hos, så hjelper vi deg! Fortell oss hva som er galt med varen slik at vi kan vurdere feilen.
I noen tilfeller er vi nødt til å sende varen tilbake til leverandøren. Blir reklamasjonen din godkjent, gir vi deg ny vare, pengene tilbake, eller en tilgodelapp.
I andre tilfeller vil vi sende inn varen til reparasjon. Du kan lese mer om reglene for reklamasjon i våre kjøpsbetingelser.
Kan jeg bytte en vare jeg har kjøpt hos Montér?
Ønsker du å bytte inn en vare, kan du gjøre dette i byggevarehuset du hentet varene, inntil 14 dager etter at du hentet varen.
Merk at varen du ønsker å bytte må være i tilnærmet samme stand som du mottok den. Les våre kjøpsbetingelser og informasjon om retur her.
Når får jeg tilbake pengene etter en reklamasjon?
Når du returnerer varer, tilbakebetaler vi kjøpesummen til deg innen 14 dager fra vi mottar varen(e).
Husk å oppgi kontonummeret ditt i kassen når vi registrerer returen din.
Hvis vi mot formodning er utsolgt for en vare du har reservert og du ikke ønsker en erstatningsvare, sletter vi reservasjonen din og pengene vil være synlig på kontoen innen rimelighetens tid.
Hvordan reklamere på kjøkken?
Du kan reklamere på kjøkken ved å fylle ut skjema for kjøkkenreklamasjon, så vil våre kjøkkenselgere hjelper deg videre. Er du i tvil? Ta kontakt direkte med ditt nærmeste kjøkkensenter, eller Montér kundesenter.
Jeg har mottatt feil vare. Hva gjør jeg nå?
Ta med varen og kvitteringen tilbake til byggevarehuset hvor du hentet den, så vil vi hjelpe deg med å finne rett produkt. Dersom du mottok feil vare tilsendt fra vårt lager, ta gjerne kontakt med Montér kundesenter og informer om dette så snart feilen er oppdaget.
Gavekort
Hvordan fungerer Montér gavekort?
På jakt etter den perfekte gaven? Kjøp et gavekort som kan brukes i alle våre byggevarehus. Gavekort kan kjøpes i ditt foretrukne varehus, beløpet bestemmer du selv.
Hvor kan jeg kjøpe Montér gavekort?
Montér gavekortet kan kjøpes i alle våre byggevarehus. Du bestemmer selv beløpet på gavekortet. Les mer her om Montér gavekort.
Hvor lenge er gavekortet mitt gyldig?
Montér gavekort har en gyldighet på 12 måneder fra utstedelsesdato. Datoen står skrevet på gavekortet ditt. Dersom du likevel er i tvil vil du få full oversikt over saldo og utløpsdato gjennom mobilappen «iGive Gavekort». Informasjonen kan også leses av i kassen i byggevarehuset.
Kort utgått på dato erstattes ikke, så pass på å bruke opp kortet innenfor gyldighetstiden.
Hvordan betaler jeg med mitt Montér gavekort?
Gavekortet kan brukes til å betale deler av eller hele beløpet i et av våre byggevarehus (du bestemmer selv beløpet).
Ta med ditt aktive gavekort når du handler i et av våre byggevarehus. Betal med kortet i kassen. Husk at gavekortet er gyldig 1 år fra utstedt dato. Dersom det går over tiden, ta kontakt med ditt lokale byggevarehus, så vil de bistå så godt det lar seg gjøre!
Hvordan finner jeg saldoen på gavekortet mitt?
Du kan sjekke saldoen på gavekortet ditt på nett. (Husk at du må ha kortet tilgjengelig da du må taste inn nummeret som står på baksiden av kortet).
Eventuelt kan du spørre i kassen i et av våre byggevarehus, så undersøker de saldoen for deg.
Annet
Jeg finner ikke svar på mitt spørsmål. Hva gjør jeg?
Dersom du ikke finner svar på ditt spørsmål i våre ofte stilte spørsmål eller på monter.no, ta gjerne kontakt med ditt nærmeste byggevarehus eller kontakt Montér kundesenter så kan vi selvsagt bistå.
Hvor finner jeg kontaktinformasjon og åpningstider til byggevarehusene deres?
Kontaktinformasjon og åpningstider til våre byggevarehus finner du på denne siden. Søk opp ditt foretrukne byggevarehus basert på sted, postnummer eller navnet på byggevarehuset. Deretter klikker du på '"mer informasjon om byggevarehuset'', slik vil du se åpningstider eller kontaktinformasjon til ditt lokale byggevarehus.
Hvordan melder jeg meg av Montér's nyhetsbrev?
Dersom du ikke lenger ønsker å motta nyhetsbrevene våre kan du melde deg av disse. Åpne nyhetsbrevet og scroll deg nederst i brevet og se etter teksten “meld deg av nyhetsbrevet her” for å melder deg av.
Hvordan melder jeg meg på Montér's nyhetsbrev?
Så kjekt at du ønsker å motta våre nyhetsbrev! Du kan enkelt melde deg på Montérs nyhetsbrev gjennom å melde deg inn i Montér kundeklubb.